Zapewniamy kompleksowe prowadzenie każdej inwestycji – od przygotowania dokumentacji, usług pomocy technicznej, opracowania dokumentacji projektowej, poprzez nadzór inwestorski, usługę inwestora zastępczego, zarządzanie inwestycją - aż po końcowe rozliczenie, rozruch i inne usługi niezbędne do odbioru ostatecznego.
31 maja, 2015
Nowe tory, wyższa prędkość pociągów, perony dostępne dla osób niepełnosprawnych oraz wyższe bezpieczeństwo w ruchu kolejowym – takie korzyści przyniesie rewitalizacja trasy z Kalet do Kluczborka. Inwestycja Polskich Linii Kolejowych nadzorowana przez Spółkę ECM Group Polska dobiega końca. Jeszcze w tym roku czas przejazdu pomiędzy Katowicami a Poznaniem skróci się aż o 1,5 godziny.
Głównym zadaniem Inżyniera (zgodnie z warunkami FIDIC „żółty”) jest zarządzanie i administrowanie w imieniu Zamawiającego kontraktem na zaprojektowanie i wykonanie robót oraz pełnieniem nadzoru nad realizacją i rozliczeniem robót. W ramach inwestycji odnawiane są wiadukty, mosty i przepusty, remontowane przejazdy kolejowo-drogowe, a stare rozjazdy kolejowe wymieniane, by zapewnić płynniejszy ruch i wyższe bezpieczeństwo.
Od połowy marca 2015 roku kontynuowane są prace na stacjach Koszęcin i Kalety oraz na szlaku je łączącym. Niemal na całej, blisko 70-kilometrowej trasie, położono już nowe tory. Dzięki temu, po zakończeniu wszystkich robót, w drugiej połowie roku pociągi pasażerskie będą mogły rozpędzić się do 120 km/h
Odnowione perony
– Jeszcze kilka lat temu infrastruktura kolejowa na tej trasie była przestarzała. Teraz wygląda to zupełnie inaczej. Mieszkańcy Lublińca i miejscowości położonych na trasie Kalety – Kluczbork mogą korzystać z bezpiecznych i wygodnych peronów – mówił na konferencji prasowej Edward Maniura, burmistrz Lublińca. – W mojej ocenie inwestycja może znacząco wpłynąć na wzrost liczby pasażerów na tej ważnej linii kolejowej. Zapowiadane szybkie połączenia z większymi miastami i komfortowa podróż z pewnością zachęcą mieszkańców Lublińca do przesiadania się z samochodów do pociągów.
W ramach prowadzonej na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. rewitalizacji, odnowiono już perony w Kluczborku, Bąkowie, Oleśnie Śląskim, Sierakowie Śląskim, Lublińcu i Rusinowicach. Remont obiektów zostanie przeprowadzony jeszcze w Sowczycach, Ciasnej i Koszęcinie. Funkcjonalność peronów poprawią nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne. Likwidacja barier architektonicznych na większości obiektów spowoduje, że oferta kolei będzie bardziej dostępna dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się czy podróżnych z cięższym bagażem.
Liczby rewitalizacji:
· 408,467 mln zł to planowany całkowity koszt projektu
· 138 km wymienianych torów
· 77 wymienianych rozjazdów
· 43 remontowane przejazdy
· 24 remontowane wiadukty i mosty
· 15 rewitalizowanych peronów